mijn trekking door de jungle - Reisverslag uit Suphan Buri, Thailand van Judith Kuijpers - WaarBenJij.nu mijn trekking door de jungle - Reisverslag uit Suphan Buri, Thailand van Judith Kuijpers - WaarBenJij.nu

mijn trekking door de jungle

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

16 Januari 2016 | Thailand, Suphan Buri

Hallo iedereen in het koude Nederland!

Met deze blog wil ik jullie graag meenemen in mijn week door de zogenaamde jungle trekking program. Wat meer een vakantie met mijn ouders leek te zijn zonder de goede wc's en douches. Oke laat me die even uitleggen.
Vorige week zondag nadat ik terug was gekomen uit Bangkok was het even wat eten en dan inpakken. Gelukkig stond in mijn uitleg van mijn organisatie ongeveer wat ik mee moest nemen en wat we gingen doen. Helaas stond erbij iemand anders een andere planning en zelfs een andere national park. Dus het de duidelijkheid begon daar al goed. Nadat ik had ingepakt ben ik vrijwel gelijk m'n bed ingedoken want ja energie zou ik wel nodig hebben de komende week. Maandag iets eerder opgestaan om nog even een voorlopig laatste douche te nemen en dan de truck in. We zijn met een groep van 9 waarvan 1 jongen. 1 belg 2Nederlanders (waaronder ik) en de rest duits. Dus lekker veel engels gepraat :) het was ongeveer 5 uur rijden met hier en daar een korte pauze. Dan rond 12 uur aangekomen op de camping in het Phutoei National Park daar de tenten opgezet en weer de truck in om naar de fallen aerplane plane plek. Hier is geloof ik in 2002 een vliegtuig neergestort waar heel veel mensen om het leven zijn gekomen. Het voelde vreemd om daar rond te lopen omdat die plek zoveel levens van mensen had genomen. Daarna zijn we doorgelopen op zandpaden omhooog. En natuurlijk het zou geen wandeling zijn zonder dat ik ben gevallen. Met mijn rechterknie op een steen en voor de rest naar beneden gegleden een stukje. Alles zat onder het zand. Zelfs mijn cameratas en camera. Dus na even proberen en schoonmaken deed hij het wel weer maar na een paar foto's deed dat knopje het niet meer helaas. Nu weer wel gelukkig hij zit alleen nog een beetje onder het zand hier en daar maar is verder niet beschadigd gelukkig. Na de zandpaden omhoog kwamen we uit bij een heel mooi uitkijk punt met echt een schitterend uitzicht. Daarna weer een stukje naar beneden hier lunch gegeten fried rice in een bananenblad smaakte erg goed. Dan met de auto terug naar het kamp en een rustige avond gehouden. De volgende dag konden we tot ongeveer 10 uur uitslapen helaas was ik al veel eerder wakker want het was ijskoud in onze tent en ik lag niet lekker. Na het ontbijt weer de truck in voor een hele rit. Toen kwamen we aan bij een grot met daarachter watervallen helaas konden we de grote niet zien omdat we niet optijd waren. Maar het was er erg mooi en het deed me heel erg denken aan de Azore waar in afgelopen juni heen ben geweest. En daarna zijn we nog doorgegaan naar een marktje dan terug voor naar het kamp voor het avond eten. De dag daarna tenten ingepakt in een andere truck gegooid daarna zijn we dan echt de jungle ingegaan. Daar hebben we 3 uur over gedaan. Met klimmen en alles erop en eraan. Het was echt heel mooi om te zien en daar rond te lopen. Al waren er overal spinnen en vliegen maar verder geen andere dieren gezien helaas. Maar gelukkig wel echt hele mooie natuur. Ik heb hier echt heel erg van genoten zou het zo weer doen any time! Na de drie uur waren we boven aan een heuvel daar onze tenten weer opgezet en een soort van douche genomen. Het was een stenenbak met echt ijskoud water en een emmertje waarmee je het water over je hoofd giet. Het was beter dan niets zal ik maar zeggen. Ook nog een klein optredentje gehad van Hill tribe kinderen. Het stelde niet heel veel voor maar was wel leuk om te zien. Daarna avond eten. Na het avondeten zaten onze chauffeur en ranger aan de happy water wat gewoon sterke drank is in Thailand. Dus die waren aan het eind allebei dronken. Na heel wat lachen zijn we dan toch allemaal erg vroeg naar bed gegaan. Donderdag werden we rond 4 uur wakker gemaakt voor een klein ontbijtje wat bestond uit wat toast en warme chocolademelk. Daarna de truck weer in voor een stukje rijden dan aan het uiteinde van de Thewada Peak die we in het donker beklommen. Ik kan je zeggen het was een uitdaging! Mijn zaklamp was niet de beste en ik kon hem niet goed vasthouden dus ik zag het pad niet goed. En de ranger liep achter mij en een andere meisje en je rook gewoon nog de alcohol. We zijn uiteindelijk 1,3 km omhoog geklommen met die moeilijke paden het was erg zwaar om dat te doen. Maar wat was het 't waard zeg! Ongeveer 20 minuten nadat we aangekomen waren begon de zon daadwerkelijk op te komen. Het was bewolkt dus je zag de wolken tussen de bergen zoals je een beetje kan zien op mijn profielfoto op deze site. Het was echt een prachtig uitzicht waar ik wel uren naar kan kijken! En natuurlijk heel wat foto's gemaakt. Na een hele tijd moesten we dan toch echt terug. Op de terug weg zagen we de paden wel en ik was alleen maar heel blij dat ik niet was gevallen de heenweg. Ik was echt verbaast dat het me gelukt was die paden te bewandelen in het donker zonder te vallen. Daarna weer terug naar het kamp voor ontbijt en spullen weer inpakken. Dan weer terug naar de plaats waar we de eerste twee nachten ook waren verbleven de tenten opgezet en met de truck voor de lunch vertrokken. Na de lunch zijn we nog even naar een tempel in een rots gegaan. Deze viel erg tegen want het was gewoon drie Buddha beelden voor een wand van een rots. Na de tempel zijn we naar een dieren sanctuary geweest waar ook de rangers onderzoek doen naar de dieren. Dit was omdat onze nachtsafari die in de avond gepland stond niet door kon gaan omdat er ongelukken waren gebeurd met dieren en mensen. Als eerst zagen we alleen maar schapen en geiten dus we hadden zoiets van oke leuk maar meer niet. Iets verder dan dat zagen we een loslopende struisvogel. Dit was wel erg tof. Een van onze begeleiders was aan het kijken hoe dichtbij hij kon komen en het bleek best dichtbij te kunnen. Hij voerde hem zelfs wat planten. Nadat hij klaar was met de struisvogel zijn we truck weer ingegaan terug naar het kamp. Waar we rond 5 uur aankwamen. Daar werd tegen ons gezegd dat we om 6 uur gingen eten. Dus wij om 6 uur naar de eetplaats gegaan. Maar hier in Thailand zijn ze niet zo strict met de tijden. Ook wel de Thaise tijden genoemd deze week. Dus mochten we we nog even helpen met het snijden van de groentjes. Geen probleem natuurlijk! Na het eten hadden we een groot kampvuur gemaakt waar we met z'n allen rondzaten om gezellig te kletsen. Dan toch nog redelijk op tijd gaan slapen de volgende dag weer om half 8 uit bed. Tenminste dat was de bedoeling. Ikzelf was al om 6 uur wakker helaas en mijn tentgenoten ook dus wij zijn buiten even gaan zitten. De bedoeling was om 9 uur weg maar ja Thaise tijden weer he. Het werd zo rond 10 uur weg. Op naar het hotel voor ons laatste nachtje! Het was ongeveer 2,5 uur rijden met een tussen stop. Daar aangekomen hadden we een uurtje voordat we gingen lunchen dus even relaxen op de kamer. Na de lunch hadden we vrije tijd. Dat werd dus zwemmen in het lekker zwembad! Oh wat was het heerlijk om weer schoon te zijn. Ook nog even genoten van de zon natuurlijk want ja het kan hier! Daarna nog weer een douche genomen en genoten van wat gezelschap uit Nederland na een weekje. Ookal had ik de wifi niet echt gemist ik vond het heerlijk om een weekje alleen in de natuur te zijn met de mensen omheen. Dan de truck weer in voor ons avond eten. We gingen naar een shopping mall voor een heerlijk stukje pizza. Alleen onze chauffeur wist de weg niet ondanks dat het alsmaar rechtdoor was. Dus we zijn wat rondjes extra gereden. Na de heerlijk pizza natuurlijk nog even een ijsje gehaald en weer terug gereden naar het hotel. Daarna even lekker genoten van de rust op mijn kamer want mijn kamergenootje was nog ergens anders aan het rondhangen. Maar rond een uur of 10 op het moment dat in dan toch het heerlijke grote zachte bed wou gaan opzoeken begon het heel hard te onweren. Ik kon het natuurlijk niet laten om even te kijken uit het raam. En wat ging het te keer zeg! De regen kwam met bakken uit de hemel en de bliksem had ook meerdere keren ingeslagen. Ook in het gebouw naast die van ons ik zag de vonken uit de draden van de elektriciteit springen. En toen deed bij ons ook de electriciteit het niet meer. Dus met de zaklamp van mijn mobiel tanden gepoetst en alles. Eenmaal in bed was het nog steeds bezig. De flitsen waren heel fel en bij de donders voelde je de grond ook trillen. Het was een bizarre situatie om daar alleen in een hotelkamer te zitten met dat weer. Maar gelukkig ben ik gewoon in slaap gevallen na een tijdje. Vandaag weer heel vroeg wakker geworden dan rond half 9 uit bed, omkleden en dan naar het ontbijt. Een lopendbuffet met heel veel keuze. Oh dat was erg lekker! Ze hadden zelfs brownie en ik kon het natuurlijk niet laten liggen dus daar ook maar wat van gesnoept. Na het ontbijt bij een ander meisje op haar kamer nog wat gekletst en afscheid genomen van 2 vriendinnen. Dan terug naar het kamp. Ook daar weer afscheid moeten nemen van een vriendin helaas.
Nu zit ik lekker in de wind van een ventilator in een internetcafeetje een paar meter verderop. Morgen ga ik naar Singburi met wat meiden en daarna zwemmen. Maandag begint het volgende programma. Clayhouse dus ik ga hardwerken aan een nieuw huisje. Dus ben daar ook wel benieuwd naar.
Ik kijk met een goed gevoel uit naar de komende tijd wat ik precies ga doen weet ik nog niet zeker want ik heb de neiging om alles om te gooien maar dat zie ik nog wel even. Ik houd jullie op de hoogte!

Ik hoop dat ik jullie zo een beetje heb mee kunnen nemen in mijn avontuur en dat jullie het leuk vonden om te lezen. Foto's plaatsen gaat hem nog niet worden maar dat komt wel als ik thuis ben. Zometeen lekker genieten van mijn avondeten wat altijd veel te vroeg komt naar mijn idee maar ja. Daarna een relaxt avondje houden.
Iedereen een fijne week toegewenst en ik probeer volgende week weer een blog te schrijven.
Tot dan!
Groetjes uit het mooie Thailand!

  • 16 Januari 2016 - 10:54

    Elise:

    Ik geloof dat ik een beetje jaloers ga worden op jouw avonturen.
    Heerlijk om te lezen. Geniet ervan Judith en inderdaad ik ben reuze benieuwd naar de foto's
    groetjes Elise

  • 16 Januari 2016 - 11:40

    Rene:

    Hi Judith weer een schitterend verhaal van je jungle avontuur. Heel herkenbaar voor je moeder en mij, ook al is het heel lang geleden. bij ons waren de gidsen niet dronken maar hadden ze te veel aan de opiumpijp gezeten. zelfde effect hoor.
    We kijken uit naar je volgende verhaal en de foto's
    groet Paps

  • 16 Januari 2016 - 12:03

    Suzanne:

    Hee judithh,
    Echt super leuk om alles zo te lezen!! Wat een avonturen haha. Hopelijk heb je het naar je zin daar en ga je nog een heleboel beleven. Ik kijk uit naar je volgende blog :)
    Xxxxx Suzanne

  • 17 Januari 2016 - 14:19

    Angela:

    Hoi Judith,
    Wat super om te horen wat jij allemaal meemaakt. Het klinkt ontzettend gaaf. Net als Elise ben ik behoorlijk jaloers. Prachtige natuur zo te horen. En wat een beleving om zo in tenten in de natuur te overnachten. En wat bijzonder om zo de zonsopgang te ervaren. (Dat onweer lijkt mij wel eng)
    Blijf genieten en tot het volgende blog.
    Groetjes Angela

  • 25 Januari 2016 - 10:04

    Piet Kuijpers:

    Ik heb genoten van je stukje . Het was voor mij war moeilijk te lezen maar het is gelukt (Kleine letters)
    Ik wilde dat ik met je mee kon Ik kan me heel goed indenken dat je van je reis geniet
    Ben ook erg benieuwd naar je fotos Blijf genieten en pas op jezelf/ Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Suphan Buri

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2016

Bouwvakker spelen en kou lijden

16 Januari 2016

mijn trekking door de jungle

10 Januari 2016

Blog 2.0

07 Januari 2016

Mijn eerste blog!
Judith

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 3493

Voorgaande reizen:

16 Januari 2004 - 16 Februari 2015

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: