Bouwvakker spelen en kou lijden - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Judith Kuijpers - WaarBenJij.nu Bouwvakker spelen en kou lijden - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Judith Kuijpers - WaarBenJij.nu

Bouwvakker spelen en kou lijden

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

26 Januari 2016 | Thailand, Singburi

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen en aangezien ik nu bijna alle wifi voor mezelf heb is dit een goed moment om een nieuwe blog te schrijven.

Vorige week maandag begon mijn eerste week als vrijwilliger. The clayhouse project. Waarbij ik dacht dat ik een huisje ging bouwen dat nut had voor de lokale bevolking van dit dorpje. Het bleek alleen dat we een trap aan het bouwen waren waar mensen hun dieren terug konden geven aan de natuur. De tempel was al af en aan het hotel hoefde wij niet te werken. De eerste dag waren we met 5 mensen een frans meisje dat ook mijn kamergenoot is ook mijn vriendin die ook nederlands was deed mee en twee chinese meisjes echter vonden zij het niet leuk en deden geen moeite die kwamen de rest van de dagen niet meer helpen. De eerste dag vond ik zelf ook niet heel leuk. Er werd heel slecht uitgelegd waarvoor we iets deden of wat we moesten doen. En dat wat ze hadden gezegd dat we moesten doen was voor max 2 personen dus keek alsnog de helft van de tijd toe helaas. Gelukkig was dinsdag wel beter we hebben toen wat bomen omgehakt en in penceel vormen gehakt wat erg zwaar was maar wel heel leuk om te doen. Woensdag hebben we alle takken rond de 25 in de grond gehakt met een blok hout aan twee takken gemaakt. Dit was echt heel ook had ik al blaren om mijn handen dus dat hielp ook niet echt mee. In de middag waren we vrij dus zijn we met z'n allen naar het zwembad geweest. In de avond naar een barbeque en daarna naar de bar. Waar ik mijn grote teen heb opengehaald dus die bij de bar goed schoongemaakt en een pleister erop. Hield er ook nog eens een gratig biertje aan over! Echter was voor mij t plan om niet te lang te blijven helaas vertelde niemand mij wanneer er weer een taxi was die ons terug naar het kamp bracht. Dus in plaats van rond 10 uur terug werd het rond half 1. Maar ik heb wel een hele leuke avond gehad! Donderdag begon dan echt het leuke werk! Cementen. 7,5 grote tonnen met cement gemaakt en via door geven op de juiste plek gegooid dit ging uiteindelijk best soepel dus dat was fijn :) vrijdag waren we weer verder gegaan met bomen hakken en penceelvormen hakken. In de middag tas gepakt voor een weekendje Bangkok! Samen met 5 andere meiden waarvan een mijn nederlandse vriendin de rest duitsers zijn hadden we een hostel geboekt vlak bij Khoa San Road. In onze dorm waren erg aardige mensen dus daar hebben we eerst mee ingedronken en daarna naar THe Club gegaan. Daar lekker gedanst en rond half 3 ben ik alleen terug gelopen naar de hostel en vrijwel gelijk in slaap gevallen. De volgende dag werd ik rond half 9 wakker gemaakt omdat er iemand niet thuis was gekomen en ze had geen mobiel bij zich. Dus daar nog wat voor geregeld en dan weer in slaap gevallen. In de middag weer naar Khoa San Road met twee meiden voor een goede massage! Ik had nog spierpijn van de afgelopen week dus een massage was wel welkom! Nadat al mijn botten waren gekraakt weer terug naar de hostel om vervolgens voor het eerst echt in mijn eendje op pad te gaan. Want ik zou namelijk een oud-collega van mijn vader gaan ontmoeten daar. Moest ongeveer 45 minuten met de taxi naar de afgesproken plek. Na eventjes zoeken hadden we elkaar dan toch gevonden. Een klein stukje rijden met de auto naar een eiland in het noorden van Bangkok. Daar hebben we een tijdje rondgefietst daarna naar een restaurantje gereden voor het avondeten. Na het eten naar haar huis voor een kop thee. Het is niet heel gebruikelijk in Thailand om thee te drinken en ik snap waarom. Ook heb ik van haar speculaas op! Dat smaakte echt goed :) Rond 9 uur weer terug met de taxi naar de hostel ben vrijwel gelijk gaan slapen ik was kapot en mijn wekker zou me weer om half 5 wakker maken want twee van mijn vriendinnen wouden graag een speciale tattoo laten zetten in een tempel op een uurtje afstand. En het leek mij wel leuk om dat te zien. Dus om half 5 werd ik inderdaad wakker. Dan opzoek naar een taxi we hadden er een gevonden die ons wel wou brengen en daar blijven om ons ook weer terug te brengen dus dat was fijn! Daar aangekomen moesten ze wierook en bloemen betalen voor de monniken en dan mochten we naar binnen. Na een hele tijd wachten kwam dan eindelijk een monnik. Deze zette de tattoo met een machine in plaats van met bamboo zij vonden het erg jammer. Ik was er niet rauwig om nu hoefde ik minder lang te wachten haha. Daarna weer terug naar de hostel. Het was een leuke ervaring om te zien hoe de tattoos door een monnik werd geplaatst maar ik zou het zeker geen tweede keer doen. Toen we terug kwamen regende het keihard in Bangkok! Echt heel hard. Daar was ik niet op voorbereid... Na de lunch zijn ik en de duitse meisjes opzoek gegaan naar een bus die ons naar de grote busstation bracht. Na een hele tijd kwam hij dan eindelijk aan. Rond 20 minuten daar in gezeten dan overstappen op een grotere bus die ons terug zou brengen naar Singburi. Het was behoorlijk koud in de bus dus ik leende een dekentje van een van de meiden. Toen we uit de bus gingen had ik verwacht dat we echt een klap zouden krijgen van de hitte. Het tegenovergestelde gebeurde. Het was maar 17 graden daar! Daar liep ik dus in mijn korte broek en hempje ik had het ijskoud. Gelukkig kon ik nogsteeds het dekentje lenen dus ik liep daar rond in een knal paars dekentje over straat. Ik kan je vertellen ik werd wel raar nagekeken haha. Maar het was het waard! Op straat hadden we wat rijst gekocht die we in de truck terug naar het kamp opaten. Dat was me nog een uitdaging en een grappig gezicht! Terug op het kamp gelijk mijn warme kleding aan gedaan. Het was zo grappig om iedereen in truien en lange broeken te zien terwijl nog geen 2dagen daarvoor iedereen klaagde over hoe warm het wel niet was daar. Ben vrij vroeg naar bed gegaan want ik was zo moe en de dag daarna moest ik namelijk om half 6 mijn bed uit. Want deze week ben ik niet meer bezig met the clayhouse project nee ik ben bezig met een week Thai boxing training. Wat inhoudt dat ik elke ochtend om half 6 mijn bed uitmoet om eerst 3 km te hardlopen daarna nog een uur boxen en om 4 uur terug moet voor nog een uur training. Het leek me leuk om dit een keer te proberen en ik krijg priveles dus dat is ook wel heel tof! Alleen heb ik in de afgelopen maanden bijna niets echt aan sport gedaan dus ik voel mijn spieren uitermaten goed! Ik heb nu 5 uur training erop zitten en moet zeggen dat ik het best leuk vind en ik heb ook het gevoel dat ik er iets leer dus dat is ook gunstig! Het is alleen behoorlijk zwaar. Maar een week houd ik het wel vol denk ik.

Het originele plan was dat ik deze week en volgende week ook vrijwilligers werk zou gaan doen maar nu heb ik andere plannen. Ik ben hier maar een keer en ik wil zoveel mogelijk dingen doen en zien dus volgende week ga ik een week voor olifanten zorgen! En de week erna zou ik eigenlijk op een plek aan het strand blijven maar ik hoorde dat het niet het meeste mooie strand is dus heb ik besloten om trunk to the south te gaan doen. Dat houd in dat ik ga rondreizen bij de eilanden! Ik ga dus echt mooie stranden zien! Alletwee de projecten ga ik met mijn duitse vriendinnen doen dus het worden twee top weken! Het is een raar gevoel dat ik alweer over de helft ben van mijn trip, ik kan me niet meer voorstellen hoe het thuis is! Ik voel me hier zo op mijn plek echt heerlijk! Ik ga extra genieten van de komende tijd! Want de tijd vliegt hier.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn avonturen weer te lezen. De volgende blog zien jullie wel weer verschijnen. Tot dan!

Groetjes uit het nu best koude en bewolkte Thailand.

• 26 Januari 2016 - 09:21

Piet Kuijpers:

Ik heb je verslag weer gelezen, ik vind het prachtig. Heel goed dat je alles noteert, dan kn je er later nog eens van genieten.

• 26 Januari 2016 - 19:37

Lyanne:

Hee Judith!

Wat super leuk om allemaal te lezen! Gaaf daar hoor! Tussen alle kou en spierpijn door maak je echt super toffe dingen mee daar :)
    En leuk dat je je programma hebt omgegooid. Voor olifanten zorgen, allerlei stranden zien, ik ben benieuwd naar je volgende blog! Super veel plezier daar en wel weer terugkomen heh ;)
    Anders kom ik je wel halen hahaha.

Liefs,
    Lyanne

• 26 Januari 2016 - 21:19

Angela:

Het blijft leuk te lezen hoe het je daar vergaat! Slim om dat harde werken te verruilen met het verzorgen van olifanten. Lijkt mij ook veel leuker.
    Blijf lekker genieten en pas goed op jezelf. Veel liefs van mij

• 27 Januari 2016 - 15:21

Miranda:

Goed bezig zo, Judith! Leuk om te lezen hoe ondernemend je bent, zo zie je ook echt wat van het land en ontmoet je ook veel mensen. Ook die tropische regenbuien zijn een aparte ervaring, misschien niet leuk maar voortaan is elke bui hier in Nederland een motregentje ;-) Veel plezier verder, het gaat zo snel voorbij. Geniet van alles. xx

• 28 Januari 2016 - 13:09

Elise:

Lekker ondernemend ben je. Supergoed lekker doen waar je zin in hebt. Je hebt gelijk hoor voor je het weet moet je weer terug naar huis. Werken kun je je hele leven lang nog. Haha. Ben benieuwd hoe het met de olifanten zal gaan. We horen het wel weer van je. Groetjes hoor.

• 31 Januari 2016 - 14:12

Tom:

Super leuk om dit allemaal te lezen :D en super fijn dat t allemaal zo goed gaat. dat olifanten verzorgen klinkt vet zeg! En inderdaad, maak er zo'n mooi mogelijke tijd van! Knuffels xx!